Podľa odborníkov sa odporúča aspoň raz ročne nastaviť podvozok, vzhľadon a Naše cesty. Ak sa na vašom vozidle vyskytne čo i len jeden z nasledujúcich javov, mali by ste si dať skontrolovať aj odpruženie!
Obsah:
Aj mierne vychýlenie môže spôsobiť problémy
Účelom úpravy podvozku ( geometria podvozku) je zabezpečiť maximálnu priľnavosť k vozovke a maximalizovať životnosť pneumatík. Hlavné ciele nastavenia podvozku sú: - Môžete ušetriť peniaze - Pneumatiky vydržia dlhšie - Vozidlo jazdí plynulejšie a s menším odporom. Väčšina problémov s nastavením predného a zadného podvozka sa dá vyriešiť asi za 30 minút. Počas nastavovania podvozku sa kontroluje smer a uhol kolies vo vzťahu k tým, ktoré udáva výrobca vozidla. Nenechajte sa zastrašiť výrazmi ako súdržnosť, rozpojenie, pozitívne alebo negatívne naklonenie kolies, vyrovnanie podvozka nie je komplikovaná vec. Úprava podvozku ( geometria podvozku) je v skutočnosti veľmi jednoduchá operácia.
Príklon a odklon kolies
Príklon a odklon kolies je uhol kolesa pri pohľade spredu vozidla. Ak je uhol kolesa príliš veľký, dôjde k nerovnomernému opotrebovaniu.
Uhol náklonu je pri jednotlivých vozidlách navrhnutý a nastavený odlišne, aby sa zabezpečil rovnomerný kontakt pneumatík s vozovkou pri odvaľovaní. Ak je rozdiel medzi nastaveniami odklonu predných kolies príliš veľký, vozidlo bude ťahať na jednu stranu.
Geometrické zavesenie
Geometrické zavesenie kolies je rozdiel vo vzdialenosti medzi prednou a zadnou časťou pneumatík.
Dáte si skontrolovať podvozok aspoň raz ročne?