Hypotéza úpravy podvozku

Tóth Dorottya

Podľa odborníkov sa odporúča aspoň raz ročne nastaviť podvozok, vzhľadon a Naše cesty. Ak sa na vašom vozidle vyskytne čo i len jeden z nasledujúcich javov, mali by ste si dať skontrolovať aj odpruženie!

Obsah:

  • Aj mierne vychýlenie môže spôsobiť problémy
  • Príklon a odklon kolies
  • Geometrické zavesenie
  • klepavý zvuk od podvozku
  • nerovnomerne opotrebované pneumatiky
  • nie je v strede poloha riadenia
  • ťahá auto do niektorého smeru
  • podvozok citlivý na trať
  • chvenie volantu nad 60 km / h
  • trasenie volantom počas brzdenia
  • volant sa po otočení nevráti do pôvodnej polohy

Aj mierne vychýlenie môže spôsobiť problémy

Účelom úpravy podvozku ( geometria podvozku) je zabezpečiť maximálnu priľnavosť k vozovke a maximalizovať životnosť pneumatík. Hlavné ciele nastavenia podvozku sú: - Môžete ušetriť peniaze - Pneumatiky vydržia dlhšie - Vozidlo jazdí plynulejšie a s menším odporom. Väčšina problémov s nastavením predného a zadného podvozka sa dá vyriešiť asi za 30 minút. Počas nastavovania podvozku sa kontroluje smer a uhol kolies vo vzťahu k tým, ktoré udáva výrobca vozidla. Nenechajte sa zastrašiť výrazmi ako súdržnosť, rozpojenie, pozitívne alebo negatívne naklonenie kolies, vyrovnanie podvozka nie je komplikovaná vec. Úprava podvozku ( geometria podvozku) je v skutočnosti veľmi jednoduchá operácia.

Príklon a odklon kolies

Príklon a odklon kolies je uhol kolesa pri pohľade spredu vozidla. Ak je uhol kolesa príliš veľký, dôjde k nerovnomernému opotrebovaniu.

  •  

  • V prípade pozitívneho náklonu kolesa sa vonkajšia časť pneumatiky opotrebuje.
  • V prípade negatívneho sklonu kolies sa opotrebuje vnútorná strana pneumatiky

Uhol náklonu je pri jednotlivých vozidlách navrhnutý a nastavený odlišne, aby sa zabezpečil rovnomerný kontakt pneumatík s vozovkou pri odvaľovaní. Ak je rozdiel medzi nastaveniami odklonu predných kolies príliš veľký, vozidlo bude ťahať na jednu stranu.

 

Geometrické zavesenie

Geometrické zavesenie kolies je rozdiel vo vzdialenosti medzi prednou a zadnou časťou pneumatík.

  • Zbiehavosť kolies je vtedy, keď sú predné konce pneumatík bližšie k sebe. Vyrovnanie kolies spôsobuje nedotáčavosť v zákrutách. Ak je príliš vysoké vyrovnanie kolies, behúň sa začne od vonkajších okrajov opotrebovať.
  • Rozbiehavosti hovoríme, keď sú zadné časti pneumatík bližšie k sebe. Udržiavanie kolesa od seba vedie v zákrutách k pretáčavosti a má pocit, akoby vozidlo vybočilo z zákruty príliš ostro. Ak sú kolesá od seba vzdialené, začína sa opotrebovanie vnútornej strany. Tento typ opotrebenia sa nazýva opotrebenie typu „sawtooth“ a je možné ho cítiť ťahaním rúk pozdĺž dezénu pneumatiky.

Dáte si skontrolovať podvozok aspoň raz ročne?

nano-tyre.sk
kosar icon
Pneumatiky WEBSHOP

tyre-test.org Testy pneumatík,
recenzie od skutočných používateľov
tire icon tyre background